Co vlastně znamená PPC reklama?

Pojem PPC je zkratka z anglického slovíčka pay-per-click neboli platba za proklik. Jak překlad napovídá, jedná se o formu platby za reklamní inzerci, tedy platíte v případě, kdy na Vaši PPC reklamu (reklamní inzerát) někdo klikne a navštíví Váš web nebo Vaši firmu telefonicky kontaktuje. Při využívání PPC reklam tedy (v případě správného nastavení kampaně) platíte za relevantní zákazníky. Ve srovnání s reklamou v rádiu nebo na billboardu víte, že platíte za zákazníka, který má zájem o Vaši službu nebo konkrétní produkt. Nejste totiž omezení lokací ani časem a nemusíte spoléhat na to, že si zákazník reklamy skutečně všimne. Díky PPC víte, kdo inzerát vidí a kdo na něj kliká a neplatíte pouze za prohlížení reklamy.

Okamžitá viditelnost

PPC reklama je po spuštění okamžitě vidět a Vaše firma tedy může být zákazníkům ihned na očích.

Měření

PPC reklama je jednoduše měřitelná. Na základě metrik můžete jednoduše zjistit účinnost vašich reklam, počet přivedených uživaletů a plněné cíle.

Lokace

PPC reklamu je možné cílit na potenciální zákazníky v blízkém okolí Vaší firmy, v rámci různých regionů či zemí. Záleží to na charakteru Vašeho podnikání. Pokud máte provozovnu, vyplatí se Vám cílení na konkrétní oblast v blízkosti vaší provozovny, případně regionální cílení. Výhodou je, že reklama se zobrazuje skutečně jen a pouze těm uživatelům, kteří jsou ve vyznačeném okruhu kolem Vaší provozovny, případně v daném regionu. Pokud jste například eshop nebo firma nabízející službu, můžete využít cílení na celou zemi, v různých jazycích, dokonce i cílení na zahraniční státy. PPC reklamu lze využít takřka pro jakýkoliv druh podnikání.

Cílení

Nejčastější formou cílení PPC reklam je cílení na vyhledávací dotazy uživatelů ve výsledcích vyhledávání. Reklamu cílíte na uživatele ve chvíli, kdy právě hledá Váš produkt nebo službu. V případě, že jste eshop a máte k dispozici XML feed, můžete takovému uživateli zobrazit i produktové inzeráty přímo s nabídkou zboží Vašeho eshopu. Cílit můžete i na uživatele, kteří například navštívili váš web, nebo se pohybují na webech či sledují videa v obdobné tématice, jakoou má Vaše podnikání, případně se zajímají o jeden z druhů výrobků nebo služeb, které souvisí s Vaším podnikáním.

Rozpočet

Částku, kterou chcete do PPC reklam investovat, si definujete na začátku kampaně. Přesně tedy víte, jaká bude Vaše měsíční útrata.

Cena

Za PPC reklamu platíte jen, pokud o ni lidé mají skutčný zájem. Napříkald kliknou na vaši reklamu nebo vám do firmy zavolají.