Dlouho avizovaný upgrade kampaní v Google Ads je tady: chytré kampaně v Nákupech a místní kampaně byly převedeny na maximálně výkonné kampaně obohacené o nové funkce. V tomto článku vám přinášíme detailní přehled toho, jak a kdy upgrade proběhl a jaké výhody s sebou nese.
Způsob a harmonogram převádění
Google svůj plán vylepšení vybraných kampaní pro rok 2022 hlásal poměrně dlouho dopředu a povedlo se mu jej dodržet. První změny a novinky spatřily světlo světa v dubnu letošního roku, od kdy si uživatelé mohli sami upgradovat chytré kampaně v Nákupech. K vylepšení místních kampaní dostali poté přístup od června. Přitom jste si mohli vybrat, zda chce upgradovat všechny kampaně najednou, nebo pouze vybrané.
Jestliže jste kampaně sami nepřevedli nebo jste chtěli počkat na automatický převod, vzal si o několik týdnů později upgrade na starosti sám Google. Chytré kampaně v Nákupech převáděl v období od července do září, místní kampaně v průběhu srpna a září. Se začátkem října již bylo kompletně hotovo, jak Google plánoval, aby měli inzerenti dostatek času a prostoru pro vytvoření PPC reklam na blížící se vánoční sezónu a s ní spojené rušné období nejen v online marketingovém prostředí.
Ačkoli byl převod zprvu na každém osobně, nevyhnuly se mu nakonec žádné ze dvou zmiňovaných typů kampaní. Po převodu již není nadále možné vytvářet nové chytré kampaně v Nákupech ani místní kampaně, místo nich teď figurují maximálně výkonné kampaně.
Pokud si chcete ověřit, zda byly vaše kampaně úspěšně převedeny, zkontrolujte si váš účet v Google Ads. V něm by se vám mělo objevit hlášení o tom, že byly kampaně upgradovány. Najdete jej pod ikonou zvonku v pravém horním rohu rozhraní, tam je nutné najet na oznámení, kliknout na “Zobrazit”, čímž přejdete na stránku kampaní a zde si můžete prohlédnout stav převodu všech vašich kampaní.
Maximálně výkonné kampaně jako nový standard
Původní chytré kampaně v Nákupech a místní kampaně převodem zanikly, respektive jejich stav byl nastaven na “Odstraněno”. To znamená, že je už nemůžete znovu aktivovat ani upravovat. V Google Ads však zůstanou jejich historická data, abyste si mohli alespoň zpětně zobrazit přehled těchto kampaní.
Google zkrátka cílí na aktuálnost, co nejvyšší výkon a ty nejlepší výsledky. U převáděných kampaní automaticky upravil nastavení tak, aby odpovídalo maximálně výkonným kampaním. To se týká například cílů kampaní, jejich rozpočtu, strategie nabídek, podkladů nebo cílení na produkty. Navíc doporučuje do nových, maximálně výkonných kampaní přidat po upgradu podkladů více, jako je například text, obrázky nebo videa, díky čemuž bude možné zobrazovat reklamy na více reklamních plochách.
Výhody maximálně výkonných kampaní
Maximálně výkonné kampaně přinesly rovnou několik benefitů pro online marketing. Staví na funkcích z předchozích místních kampaní a chytrých kampaní v Nákupech, kromě toho ale nabízí několik dalších pokročilých funkcí a také více reklamních ploch. Správa kampaní tak má být zase o něco pohodlnější.
Aby maximálně výkonné kampaně odpovídaly jejich jménu, přinesl upgrade zvýšení výkonu díky technologii strojového učení a atribuční technologie Google Ads. Kampaně jsou nově celkově zaměřeny spíše na automatizaci, která vám má ušetřit čas. Ten můžete věnovat například strategii a optimalizaci PPC kampaní či pro správu PPC reklam.
Správa kampaní je navíc poměrně zjednodušená, přehledy a statistiky jsou zase o něco podrobnější. Ve Statistikách najdete údaje o publiku a další přehledy, které v místních kampaních a chytrých kampaních v Nákupech nebyly. Celkově se jedná o tyto nové funkce:
- Skupiny podkladů
- Signály publika
- Rozšířený inventář pro maloobchodní inzerenty
- Rozšířená sada cílů a nové funkce nabídek
- Rozšíření cílové URL
- Přehled statistik
Nové kampaně navíc slibují i více konverzí. Po upgradu na nový typ kampaní dosahují podle Googlu maloobchodní inzerenti až o 12 % větší konverze při stejné nebo vyšší návratnosti investic do reklamy v porovnání s chytrými kampaněmi v Nákupech (Zdroj). S posuzováním výkonu maximálně výkonných kampaní však Google radí chvíli počkat. Čas náběhu kampaní se snažil zkrátit díky využití poznatků z předchozích kampaní, i přesto doporučuje dát novému typu týden až dva týdny prostoru plně se projevit.
Hlavní výhoda: více reklamních ploch
Jak z článku vyplývá, nové, maximálně výkonné kampaně cílí na co nejlepší dosahování marketingových cílů. Vaše reklamy tak mohou být ještě více úspěšné, zobrazovat se více lidem a cílit na vhodné publikum. K tomu využívají veškeré reklamní plochy Google Ads.
Proto je doporučeno, abyste jako cíl vašich kampaní uváděli váš obchodní cíl. Jedině tehdy vám bude automatizace vyhledávat zákazníky ve všech Google službách. Reklamy se nově mohou zobrazovat na několika různých reklamních plochách zároveň, jako je například Obsahová a Vyhledávací síť, kanál Objevit, Google Mapy, Gmail či YouTube.
Další změny v pořadí
Převod dvou vybraných typů kampaní na nový typ byl již dokončen, i přesto se zde najdou drobné detaily, které má Google teprve v plánu a pomalu se blíží čas jejich realizace. Všechny reklamní plochy například ještě nejsou dostupné v kampaních s cíli týkajícími se prodejen, tam mají být k dispozici od konce letošního roku.
Může se stát, že u vás ještě automatický upgrade neproběhl, a vy se možná divíte, co se děje. Automatický upgrade totiž ještě čeká na zahájení u vybraných inzerentů, například u těch, kteří spolupracují s externími partnery, nebo u těch, kteří používají funkce vlastní chytrým kampaním v Nákupech a místním kampaním, jež zatím nejsou v maximálně výkonných kampaních k dispozici. V tomto případě se vylepšení dočkáte počátkem roku 2023, o němž byste měli být předem informováni.
Nezapomeňte, že se upgrade týkal jen dvou vybraných typů kampaní: chytrých kampaní v Nákupech a místních kampaní. Ostatní typy, jako například běžné kampaně v Nákupech Google, můžete používat nadále a beze změny.
Potřebujete poradit?
Pokud v oblasti maximálně výkonných kampaní stále tápete a nejste si jisti, jak je vhodně nastavit, nebo potřebuje pomoc s nastavením PPC reklamy obecně, obraťte se na nás. Správa PPC kampaní, PPC reklama a online marketing jsou naší doménou. Ke kontaktu můžete využít formuláře na našem webu nebo nám zavolat.