Consent mode V2: Od 1. března 2024 pro všechny weby povinnost


Digitální marketing prochází zásadními změnami a v popředí těchto změn je Consent mode V2 od Googlu. Pokud ho do 1. 3. 2024 neimplementujete, přestanou se vám sbírat publika a přestane fungovat měření dat do analytických nástrojů potřebné k optimalizaci vašich PPC kampaní.


Tento nový setup reaguje na nařízení EU Digital Marketing Act. Ten po Googlu a dalších velkých hráčích vyžaduje, aby uměli prokázat, že odeslaná data z vašich webů mohou opravdu používat.
 
První změny nás čekají už od března 2024. Web bude muset mít naimplementovaný Consent mode V2. A to buď v "basic" formě, nebo "advanced" formě. Pokud neimplementujete na web consent V2, dojde k omezení ve sběru dat.
Basic verze nebudou sbírat data na pozadí bez souhlasu a nebude docházet k modelování dat.
 
Advanced verze bude umět modelování chybějících dat.
 
Další změny od léta a podzimu kdy dojde k dalším významným změnám:
- Cookies třetích stran skončí
- Jediné identifikátory pro měření konverzí a publika budou osobní údaje uživatelů.
- Očekávají se poklesy ve výkonu kampaní a obecně méně přesné cílení remarketingu.
 
Řešením, jak minimalizovat dopady je certifikovaná cookies lišta od Google. Správné zvolení cookies lišty je klíčové a Google partner CMP bude (do budoucna) nutností.
 
Mezi certifikované lišty CMP patří služba CookieBot jehož jsme certifikovaným partnerem.

Pro více informací nás neváhejte kontaktovat přes formulář níže.