Co jsou Gallery Ads

Inzerenti budou moci ve své ppc reklamě nahrát minimálně 4 a maximálně až 8 obrázků, které budou reprezentovat  jejich produkty nebo služby. Informace o velikosti a kvalitě těchto obrázků musí Google ještě zveřejnit, ale  budou podobné jako v případě jiných ppc reklam.

Gallery Ads se nebudou skládat pouze z obrázků, ale jejich součástí budou i tři nadpisy (podobně jako u textových reklam). Gallery Ads budou využívat tagy, specifické pro každý obrázek. Tagy nebudou obrázky překrývat jako u některých GDN reklam. Nadpisy se budou zobrazovat nad obrázkem a tagy pod ním.

Na co dávat pozor

Gallery reklama se zobrazí vždy jenom jedna a to na prvním místě a bude následovaná  třemi klasickými textovými ppc reklamami.

To znamená, že inzerent bude soutěžit se všemi ostatními reklamami v aukci. Pokud inzerent získá první místo a má připravenou Gallery reklamu, zobrazí se právě ta. Když se umístí inzerent na nižší pozici, zobrazí se jeho klasická textová reklama. V případě, že inzerující získá první místo, ale Gallery Ads nemá připravené, zobrazí se opět  klasická textová reklama.

Další rozdíl mezi Gallery Ads a dalšími formáty bude v placení. U většiny jiných formátů inzerent platí  za kliknutí, ale u Gallery Ads může platit dvěma způsoby. Buď opět klasicky za kliknutí nebo za posunutí obrázku. 

V případě platby za posouvání obrázků to bude fungovat trochu jinak než obvykle. Pokud uživatel na ppc reklamu neklikne, ale prolistuje více jak tři obrázky, inzerent za tohoto uživatele zaplatí.

  • Inzerenti budou platit pouze jednou i v případě, že uživatel nejprve prolistuje více než tři obrázky a pak na reklamu klikne.
  • Inzerenti budou platit pouze v okamžiku, když uživatel prolistuje více než 3 obrázky. To znamená, že se jedná o ANO/NE situaci. 

Google tento formát ppc reklam připravil zatím pouze pro mobilní zařízení. Verze pro počítače bude v budoucnosti zveřejněna.

Co můžeme od Gallery Ads očekávat?

Gallery Ads  jsou pro uživatele mnohem zajímavější, než klasické textové ppc reklamy. Především, když jsou obrázky zajímavé a povedenéNa základě testování se očekává, že výkon skupin reklam, do kterých budou zařazeny Gallery Ads, vzroste až o 25 %. Google předpokládá, že míra přímé konverze nebude zas tak rozdílná oproti reklamám textovým, ale Gallery Ads pomohou v dalších fázích prodejního procesu, protože si uživatelé lépe zapamatují obrázky než prosté textové reklamy.

Zdroje: 

Galeriové reklamy (v beta verzi) jsou k dispozici v 11 jazycích

Mobilizing for summer: Google Marketing Live 2019