Analýza klíčových slov je základ stejně jako vstupní stránka
Pokud se rozhodnete propagovat své služby a produkty pomocí PPC reklamy, je potřebné mít důkladně promyšlená klíčová slova a celkový vzhled vstupní stránky. Perfektně promyšlená klíčová slova a vstupní stránka ale úplně nestačí k úspěšné PPC kampani.
Začínáme psát reklamní texty
Předpokladem úspěšné PPC reklamy je, aby text reklamy byl dostatečně poutavý a přesvědčil uživatele, že na něj mají kliknout.
Potenciální zákazníky účinně osloví textové reklamy, které jsou přesné, věcné, poutavé a ukazují jim zajímavé možnosti. Tak například reklamní text u PPC reklamy v Google Ads je složen ze 3 nadpisů, viditelné URL adresy a dvou popisků. Každý nadpis může mít max. 30 znaků, každý popis reklamy maximálně 90 znaků.
Textová reklama Google Ads
Na obrázku vidíte rozložení textů do reklamy v Google ads.
Responzivní reklama Google Ads
Google Ads má i další typy reklamních formátů, které můžete do kampaní nastavit. Narozdíl od předchozí reklamy, kde se text reklamního sdělení zobrazuje, tak, jak jste jej napsali, responzivní reklamy ve vyhledávání fungují trochu jinak.
Tento formát funguje na zcela jiném principu. Podklady, které do reklam zadáváte, by měly tvořit celek a dávat smysl, jak samostatně, tak společně. Důvodem je to, že se texty v reklamě automaticky kombinují. Šance na lepší výkon zjistíte tak, že přidáte více variant nadpisů i popisků. Jak moc jsou vaše reklamní inzeráty relevantní a odlišné, ukazuje funkce Síla reklamy. Platí pravidlo, že čím více relevantnější a jedinečný obsah, tím lepší výkon reklam.
Ale zpět k nadpisům u responzivních reklam ve vyhledávání. Nadpisů v responzivních reklamách můžete zadat 3 až 15. Nadpisy mohou mít až 30 znaků. Nadpisy se různě kombinují na základě nařízení, které zákazník zrovna používá a na základě toho, pokud Google Ads usoudí, že tato kombinace nadpisů povede k lepším výsledkům.
Popisky u responzivních reklam ve vyhledávání můžete zadat 2 až 4 popisy. Popis reklamy se vám zobrazuje pod viditelnou URL a může mít maximálně 90 znaků.
Stejně tak jako u nadpisů platí, že kombinace popisků se zobrazují na základě zařízení, které potenciální zákazník zrovna používá a nebo pokud Google Ads usoudí, že to může vést k lepším výsledkům.
Textová reklama Sklik
Jak už to bývá zvykem i Sklik pomalu přichází po vzoru z Googlu s novými formáty reklam. Funkce je prakticky stejná jako u textových reklam Google Ads.
Tipy na reklamní texty
Pokud tedy víme, jak reklamní inzeráty nastavit, můžeme se pustit do typů, jak správně psát reklamní text. V případě PPC reklamy je třeba být při psaní textů struční a výstižní. Máme jen několik znaků na to, abychom uživatele motivovali kliknout na naši reklamu.
Pár tipů:
- Zdůrazněte vaši jedinečnost. A V ČEM SE odlišujete od konkurence.
- Dejte najevo, proč jsou vaše produkty a služby to pravé.
- Jasný a výstižný text reklamy.
- Text musí být pochopitelný pro zákazníka
- Uvádějte ceny, propagační akce i speciální akce či mimořádné nabídky.
- Poskytněte hledajícím v textu reklamy to, co konkrétně potřebují.
- Časově omezené sleva, zajímavý produkt atd. jistě zaujmou.
- Uvádějte relevantní URL a viditelné URL
- Určitě slaďte Vaši reklamu se vstupní stránkou. Do reklamy dejte texty, které vstupní stránka slibuje.
- Vytvářejte krátké a jasné výzvy k akci
- Používejte ta slova, která budou uživatele směrovat k iniciativě.
- Dejte vědět, co si u vás mohou lidé koupit.
- Zdůrazněte, kde a jak vás zákazníci mohou kontaktovat.
- Používejte slova vybízející k činnosti ( např. Kupte si, Zavolejte, Objednejte, Rezervujte atd.).
- Využijte více výrazů v rámci jediné reklamy.
- Používejte nejlepší klíčová slova nebo fráze, která zákazník vyhledával.
Počet inzerátů v reklamní sestavě
V každé reklamní sestavě je ideální, pokud vytvoříte tři až čtyři reklamy. Každou reklamu s jiným textem sledujte a pozorujte, která si vede nejlépe. Jak už to tak v reklamních systémech bývá, tak reklamy se od spuštění automaticky střídají a ty nejúspěšnější se zobrazují častěji. Pak už je na vás, jak ostatní reklamy přizpůsobit podle těch nejlěpších.
Je velmi dobré vědět, kdo jsou vaši konkurenti, jaká používají klíčová slova a výzvy k akci, jaké jsou výhody vašeho produktu a služeb oproti konkurenci, v čem jste jedineční, co můžete udělat lépe než vaše konkurence. Snažte se přemýšlet jako vaši zákazníci. Zjistěte si, kdo jsou vaši zákazníci, co konkrétního hledají, proč potřebují váš produkt.
Vyvarujte se častých chyb v textu reklamy jako jsou mezery navíc, nevhodně použitá velká písmena, nejasné URL adresy, překlepy a chyby v gramatice. Text v reklamě musí být pravdivý.
S vytvořením, správou ppc, nebo auditem ppc reklam se můžete obrátit na naši firmu vyplněním kontaktního formuláře nebo nám do firmy zavolejte. :-)