Maximálně výkonné kampaně jsou novým typem kampaní, který v průběhu letošního roku nahradil chytré kampaně v Nákupech a místní kampaně. Cílí na maximální výkon, vyšší efektivitu online reklamy pomocí automatizace, a tedy lepší výsledky vašeho podnikání. V tomto článku se jim podíváme na zoubek, představíme, jak fungují a jaké benefity s sebou nesou.

Výhody maximálně výkonných kampaní

Maximálně výkonné kampaně nahradily v průběhu roku 2022 chytré kampaně v Nákupech a místní kampaně. Stojí přitom na stejných základech, obsahují stejné primární funkce, kromě toho ale přinášejí i řadu dalších benefitů, které v předchozích typech nebyly k dispozici.

Tento nový typ kampaní slibuje celkem pět hlavních výhod. Jsou to nová publika na kanálech a v sítích Googlu, lepší výkon při plnění marketingových cílů, transparentnější statistiky, automatizace poháněná vstupními daty kampaně a také jednodušší správa kampaní spojená se snadnější optimalizací reklam. Pojďme si nyní všechny tyto přínosy rozebrat a zjistit, jak vlastně maximálně výkonné kampaně fungují.

V hlavní roli výkon a růst

Poslání maximálně výkonných kampaní je patrné už z jejich samotného názvu. Orientují se na cíle, a především na zvýšení výkonu, čímž mají firmám pomoci v oblasti online marketingu s dosažením lepších výsledků a růstu na mnoha kanálech zároveň. Slibují také více konvertujících zákazníků, a to na všech reklamních plochách. 

Tento typ kampaní má za účel doplňovat kampaně ve vyhledávání založené na klíčových slovech a vyhovět uživatelům, kteří požadují ještě vyšší výkon. Jejich přínosem je také fakt, že umožňují inzerentům přístup ke všem kanálům Google Ads z jedné jediné kampaně. Aby plnily čest svému jménu a plnily svou podstatu, všech zmíněných benefitů dosahují pomocí jedné dominantní technologie: automatizace.

Kampaně poháněné automatizací i vašimi cíli

Automatizace je v maximálně výkonných kampaních hnacím motorem, který se postará o to, aby vše fungovalo tak, jak má. V maximálně výkonných kampaních figuruje strojové učení a automatizační technologie z oblasti cenových nabídek, rozpočtu, optimalizace, publik, kreativ, atribuce a další. O zvýšení výkonu se ale musí postarat i sám uživatel, který systému přispěje důležitými informacemi. Je nutné zde přidat i vlastní znalosti, jako jsou například cíle, rozpočet a různé typy podkladů, tedy všechny základní komponenty, z nichž pak může systém čerpat.

Základem toho, aby reklamy zasáhly to správné publikum, navíc ve správnou dobu, je využívání inzertních cílů, konverzních cílů, signálů od publika a případně i zdrojů dat. Konverzní cíle pomohou definovat a spravovat konverzní akce a také flexibilně volit, pro jaké cíle by měla být kampaň optimalizována. Určeným inzertním cílem může být například stanovení cílové CPA nebo návratnosti investic do PPC reklam. Signály od publika umožňují přidat návrhy, které podporují automatické cíle a zajišťují, aby se reklamy zobrazily publiku s vysokou pravděpodobností konverze.

To vše ale nejlépe funguje pouze v případě, že uživatel přidá zástupce z ideálně každého typu podkladů. Teprve potom je automatizace schopna naplnit svůj potenciál, najít více zákazníků a zobrazovat vždy nejvíce relevantní PPC reklamu pro zvýšení výkonu kampaně. 

Rozmanité skupiny podkladů

Jedním ze segmentů, odkud automatizace v maximálně výkonných kampaních čerpá, jsou skupiny podkladů. Jedná se o různé prvky mnoha formátů, ze kterých systém vytváří reklamy. A o jakých prvcích zde mluvíme?

Maximálně výkonné kampaně budou nejvíce účinné v případě, přidáte-li co nejvíce rozmanitých podkladů pro reklamy. Výčet toho, co vše můžete vložit do skupiny podkladů, je následující. Texty, obrázky, videa, nadpisy, popisky, loga a signály od publika, to vše systém využije k tomu, aby automaticky vytvořil co nejvíce výkonné reklamy. Automatizace tyto podklady sama namíchá s cílem najít nejvýkonnější kombinace dle kanálu, na kterém inzerujete. Ačkoli je proces automatický, máte samozřejmě možnost do něj stále zasahovat, do PPC reklam nahlížet a upravovat je dle potřeby.

Reklamy na více místech zároveň

Reklamy, které vytvořil systém automaticky, případně se zásahem uživatele, se poté budou zobrazovat na všech reklamních plochách sítě Google. Sem patří weby Google, partnerské weby, ale také mobilní aplikace. Síť Google je poté rozdělena na dvě skupiny, vyhledávací síť a obsahovou síť, což má pomoci inzerentovi dosáhnout vyšší kontroly nad tím, kde se jeho reklama má zobrazovat. 

Do vyhledávací sítě spadají stránky s výsledky vyhledávání Google, jiné weby Google, jako jsou Mapy nebo Nákupy, a weby, které se společností Google na zobrazování reklam spolupracují. Do obsahové sítě se řadí weby Googlu, jako například YouTube, Blogger a Gmail, a řada jiných partnerských webů po celém internetu. 

Nové reklamní kampaně zobrazují PPC reklamy na všech reklamních plochách, aby byly co nejvíce viditelné, zasáhly vhodné publikum, a to takovým způsobem, který přinese požadované výsledky.

Více konvertujících zákazníků, vyšší hodnota

Benefit, který spočívá v přínosu více konvertujících zákazníků, stojí v podstatě na všem, co zde bylo již zmíněno. Stanovením marketingového cíle, který je pro vaši firmu důležitý, bude kampaň maximalizovat konverze nebo hodnotu konverzí. 

Systém navíc dokáže rozpoznávat záměry zákazníků a jejich preference, ty zkombinovat se signály publika a díky tomu odhalit nové zákazníky. Díky tomu tak budete cílit i na segmenty publika, které by vás možná ani nenapadly, a přitom pro vás mohou být relevantní.

Maximálně výkonné kampaně ale slibují také vyšší hodnotu konverzí. Optimalizace kampaní a reklam pomocí strojového učení a zvolením vhodných kombinací reklam a jejich prvků by měla zákazníky vést nejen například k návštěvě vašeho webu, ale i k uskutečnění žádané akce, tedy konverze. Můžete tak oslovit více zákazníků, kteří budou v internetovém prostředí více nakupovat.

Statistiky pod drobnohledem

Na rozdíl například od chytrých kampaní v Nákupech a místních kampaní najdete v novém typu kampaní mnohem přehlednější statistiky. I ony přispívají hlavnímu cíli maximálně výkonných kampaní. U všech podkladů zde najdete přehledy, díky kterým můžete snadněji zjistit, co má největší vliv na výkon kampaně. 

Výkonu také lépe porozumíte díky řadě nových statistik, jako jsou vyhledávané dotazy na vzestupu nebo podrobnější údaje o publiku. Zjednodušená správa PPC kampaní vám navíc ušetří čas, který můžete věnovat například strategii a optimalizaci.

Kdy je vhodné maximálně výkonné kampaně využívat?

Maximálně výkonné kampaně je nejvhodnější používat rovnou v několika případech. Přijdou vhod, jestliže máte konkrétní cíle v oblasti reklamy a konverze nebo pokud chcete zvýšit zásah a hodnotu konverze a nestačí vám výkon kampaní ve vyhledávání založených na klíčových slovech. 

Dále se hodí v případě, kdy vám záleží na co nejvyšším výkonu kampaně a nejste při zobrazování reklam omezeni jedním určitým kanálem. V neposlední řadě poslouží, jestliže byste rádi měli snadný přístup ke všem inzertním kanálům sítě Google skrze jedinou kampaň. Vzhledem ke všem prezentovaným benefitům by tedy měly zlepšit výsledky vašeho podnikání v mnoha různých oblastech.

Potřebujete poradit?

Pokud si nejste jisti, jak správa PPC kampaní, a to nejen maximálně výkonných, nebo PPC reklama obecně funguje, obraťte se na nás. Jsme experti v oblasti online marketingu a online reklamy máme pod palcem. Mezi naši nabídku patří správa PPC kampaní, PPC reklama a také audit PPC kampaní. Můžete nás kontaktovat prostřednictvím formuláře na webu nebo nám zavolat. Těšíme se na Vás!