Možnosti shody klíčových slov

Klíčová slova a jejich shody
Klíčová slova nebo fráze klíčových slov používáme k nalezení nejpřesnější shody s vyhledáváním. Existuje několik typů shody klíčových slov a frází od úplně přesných, které ale nemusí pokrýt vše. Pokud budeme vyhledávat „Kryt na telefon Model 1a 2 b“, kdy je ovšem správný název „Kryt na telefon Model1 a2b“, nebudeme mít ty výsledky, které bychom si přáli. Nejvýhodnější je proto použít pro ppc reklamu všechny typy vyhledávání a s názvem produktu, který je podobný našemu příkladu, si trochu pohrát a pokusit se pokrýt co nejvíce možností, tedy i „Kryt na telefon Model 1a 2b, Model1a 2b“ atp.

Typy shod klíčových slov
Volná shoda – Široký záběr za cenu pár prokliků. Vyhledávání zobrazuje i ppc reklamy, které pouze souvisí s vyhledávacím dotazem, nemusí vůbec obsahovat klíčová slova a fráze, může ale využít jejich část. Díky širokému záběru na vaši ppc reklamu klikne více potencionálních zákazníků, navíc nemusíte vymýšlet přesně cílená klíčová slova, protože volná shoda bere v potaz poslední vyhledávání uživatele a cílí i na fráze z. Nevýhodou může být nárůst prokliků, kdy potencionální zákazník nenajde přesně svůj typ zboží a stránku opustí bez zakoupení zboží.
Frázová shoda – Střední cesta mezi volnou shodou a přesnou shodou. Využívá zobrazování ppc reklam u frází, kde je vyjádřena podstata klíčového slova. Tento typ shody je přesnější než shoda volná, není u ní taky vysoké riziko prokliků, přesto má dost velký záběr i mimo přesně stanovená klíčová slova a fráze. Zadává se uvedením klíčového slova nebo fráze do uvozovek – „Kryt na telefon Model1 a2b“
Přesná shoda – Sázka na jistotu. Cílí pouze na vyhledávací dotazy, které mají stejné znění nebo stejný význam jako klíčová slova a fráze. Je nejpřesnější a nejspolehlivější, zajišťuje úplné minimum prokliků, protože záběr není tak široký a poskytuje přesné výsledky. Díky vysoké cílenosti ppc reklamy ale nepřitáhne tolik potencionálních zákazníků jako další dvě shody.

Vylučující klíčová slova a fráze
Jedná se o funkci kontroly cílení. Nejčastějším využitím je vyloučení jistého druhu produktu, který by zákazník mohl hledat a který nenabízíte. Za příklad si tentokrát vyberu dámskou módu, která se často mění v důsledku posledních trendů. Prodejce kalhot s vysokým pasem a širokými nohavicemi tak může vyloučit klíčová slova jako „bokovky, mid rise pants, skinny pants, skinny kalhoty, obtažené kalhoty, kalhoty s nízkým pasem“ atp, což mu ušetří velké množství prokliků. Při nakupování oblečení ale úplné vyloučení nemusí být jen správné a výhodné, protože i původně „nechtěný“ kousek může přitáhnout potencionálního zákazníka.

S vytvořením, správou ppc, nebo auditem ppc reklam se můžete obrátit na naši firmu vyplněním kontaktního formuláře nebo nám do firmy zavolejte. :-)