Přinášíme krátké shrnutí nových funkcí v Google Ads a Sklik. Pokud byste rádi zlepšili výkon svých kampaní a oslovili nové zákazníky, nové funkce byste si neměli nechat ujít. Seznamte se s novinkami, které přineslo léto 2022.


Google Ads

Maximálně výkonné kampaně

Nejnovějším typem kampaní, které byly Google Ads zavedeny, jsou maximálně výkonné kampaně. V průběhu července byly představeny nové funkce, díky kterým vaše reklamy mohou být úspěšnější. Nabídnou vám totiž lepší přehled o výkonu kampaní, další nová řešení pro zlepšení výsledků a umožní vám ovládat automatizaci na základě vašich znalostí o podnikání a firmě. Jednou z nových funkcí je skóre optimalizace. Poskytne vám vhled do oblastí, ve kterých má vaše kampaň prostor pro další růst. Nabídne vám také doporučení, na základě kterých lze snadno a rychle dosáhnout lepších výsledků. Další novinkou jsou sezónní úpravy. Umožní vám informovat maximálně výkonnou strategii o výkyvech, které v konverzních poměrech očekáváte. Sezónní úpravy je vhodné používat pro krátká časová období, ideálně po dobu 7-10 dnů. Hodí se například pro případy krátkodobých slevových akcí.

Dalším novým nástrojem je vyloučení dat. Jeho úkolem je informovat funkci chytrých nabídek o tom, že nemá započítávat data z období, kdy měření konverzí neprobíhalo správně (například při výpadku webu), což ovlivnilo přesnost zaznamenaných konverzí. Dále je nově možné upřesnit geografické cílení. V sekci Možnosti lokality lze cílit buď na základě fyzické přítomnosti a nebo přítomnosti či zájmu. Poslední novinkou u maximálně výkonných kampaní jsou Vysvětlení. Porozumění změnám výkonu je klíčové pro správné vyhodnocení a reakci. Vysvětlení odhalí výkyvy výkonu a pomohou vám diagnostikovat problémy. Také poskytnou doporučení, na základě kterých můžete zlepšit výkon svých kampaní. Pokud tedy nechcete trávit hodiny nad přehledy a tabulkami, funkci Vysvětlení určitě oceníte.

Google Ads Editor 1.1.2

V průběhu července byla spuštěna nová verze Google Ads Editoru. Oproti svému předchůdci byla vylepšena o nové funkce. Jednou z novinek je zobrazování doporučení v záhlaví tabulky. Doporučení se vždy týká konkrétního typu položky, což doporučení činí lépe viditelné. Další novou funkcí jsou souhrnné karty, které doporučení dělí na nejčastější doporučení, dále podle výkonu podkladu a stavu skupiny podkladů.

Na nové výstražné dialogové okno možná narazíte, pokud kopírujete a vkládáte texty mezi více různými účty. Informace, které jsou spjaté s konkrétním účtem, však nelze duplikovat. Když budete data vkládat z jednoho účtu do druhého, dialogové okno vás upozorní, která z kopírovaných dat budou vynechána.

Upgrade na Performance Max

Od června do září 2022 probíhá automatický upgrade kampaní Smart Shopping nebo Local na Performance Max. Kampaně Performance Max vychází z původních kampaní, většina nastavení zůstane stejná. Oproti kampaním Smart Shopping a Local však Performance max nabídnou některá vylepšení, a to nové možnosti automatizace a nový inventář reklam, který se přidá do sítí YouTube, Search a Discovery.

Videoreklamy

Během července byla spuštěna také nová funkce týkající se videoreklam. Umožňuje přidat mluvený komentář do videoreklam na YouTube. Přidání komentáře se děje za pomoci technologie, která převádí text na řeč. Google u tisíců reklam sledoval, co je klíčem k nejlepším výsledkům. Ukázalo se, že na úspěšnosti reklamy se také značně podílí zvukové elementy, jako například hudba, mluvené slovo či zvukové efekty. Na základě tohoto zjištění se Google snaží uživatelům usnadnit a urychlit proces zadávání mluvených komentářů. Funkce využívá nejnovějších technologiíí AI, které převedou texty na přirozenou řeč. Mluvené komentáře jsou automaticky optimalizovány přímo pro reklamy a věrohodně připomínají lidský hlas. Dokonce je možné vybírat mezi 7 různými hlasy. Funkci naleznete ve svém účtu Google Ads v knihovně podkladů. Jednoduše vepíšete text, vyberete hlas a mluvený komentář je na světě. Je možné vyzkoušet různé texty v kombinaci s různými hlasy. Poté můžete ze všech variant komentářů vybrat ten nejlépe znějící. Při výběru hlasu myslete na to, že daný hlas bude jménem vaší značky oslovovat diváky a dá jí určitou podobu. Prozatím je možné přidávat zvukové stopy v angličtině, španělštině, švédštině, francouzštině,  filipínštině, hindštině, korejštině, indonéštině, malajštině, mandarínské čínštině a postupně budou přidány další hlasy a jazyky. S využitím zvukových efektů vaše reklamy snáze upoutají pozornost návštěvníků YouTube a efektně doplní obraz reklamy, čímž zlepší výsledky vašich reklam.

Sklik

Zobrazení API klíče

Dříve bylo možné zobrazit API klíč majiteli účtu a administrátorovi. Nově se tento klíč zobrazuje pouze majiteli účtu. Pro získání API klíče se musíte do účtu přihlásit přímo emailem a heslem. Pokud do účtu získáte přístup jako administrátor, možnost vygenerovat klíč se vám nezobrazí.

Import struktur do kampaně Zboží.cz

Do kampaní Zboží.cz lze nyní nahrát strukturu kampaní produktových inzerátů. Pokud chcete vlastnosti svých stávajících produktových kampaní využít pro inzerování na Zboží.cz, je potřeba kampaně na Zboží.cz aktualizovat prostřednictvím importu. 

Rádi pomáháme našim klientům nacházet nové cesty k většímu úspěchu jejich PPC reklam. Uvedené novinky představují nové možnosti, jak oslovit větší množství potenciálních zákazníků a zlepšit výsledky kampaní. Pokud si s nastavením novinek nevíte rady nebo potřebujete pomoci s PPC reklamou obecně, neváhejte se na nás obrátit. Můžete nám napsat prostřednictvím formuláře nebo zavolat. Těšíme se na Vás!