Klíčová slova a jejich role při optimalizaci

Správná volba klíčových slov hraje při nastavování PPC reklam zásadní roli. Jaký vliv mají klíčová slova na zobrazování reklam zákazníkům? A jak vhodná klíčová slova definovat?

Jak klíčová slova fungují?

Klíčová slova se musí shodovat s výrazy, které lidé vyhledávají. Jen poté se mohou vaše reklamy zobrazovat potenciálním zákazníkům, kteří hledají vaše služby nebo produkty. Jakmile je do vyhledávače zadán určitý výraz, který odpovídá vámi zvolenému klíčovému slovu, reklama je zařazena do aukce. Aukce je děj, při kterém Google vybírá, které reklamy se při tomto vyhledávání zobrazí a případně na jaké pozici na stránce. Při tomto procesu Google hodnotí, do jaké míry se vyhledávaný výraz shoduje s klíčovými slovy, hodnotí, na jakou zemi je reklama cílená a jestli reklama splňuje zásady. Ze zúženého výběru poté zvítězí ty reklamy, které mají vysoké hodnocení. Aukce je pro každé vyhledávání jedinečná, neboť její výsledky se odvíjí od konkurence v daný okamžik.

Ceny klíčových slov jsou různé a odvíjí se například od kvality daného klíčového slova a od konkurence v aukci. Každé klíčové slovo má své skóre kvality, které je definováno jako odhad kvality klíčových slov, reklam a vstupních stránek. Platí, že čím je reklama a vstupní stránka pro zákazníkův vyhledávací dotaz relevantnější, tím pravděpodobně získáte vyšší skóre kvality. Lze jej hodnotit na stupnici od 1 do 10. Čím je skóre vyšší, tím je reklama pro hledané klíčové slovo užitečnější a relevantnější. Relevantnější reklamy se poté získávají lepší pozice s nižšími náklady. Pro určení nejvhodnějších klíčových slov pro váš produkt, službu či značku můžete využít bezplatný nástroj přímo od Google - Plánovač klíčových slov.

Jak na shody?

U klíčových slov můžeme volit mezi třemi typy shod: přesnou, frázovou a volnou. Přesná shoda umožňuje zobrazit reklamu pouze na vyhledávané dotazy, které mají naprosto přesný význam, jako definované klíčové slovo. V případě frázové shody stačí, když je klíčové slovo alespoň součástí vyhledávaného dotazu. Volná shoda bude využita v případě, kdy typ shody nebude určen. Reklama se poté může zobrazovat u kteréhokoliv vyhledávání bez ohledu na to, zda s vyhledávacím dotazem souvisí či nikoliv.

Nevíte si rady s volbou klíčových slov? Rádi pomáháme našim klientům nacházet nové cesty k většímu úspěchu jejich PPC reklam. Pokud potřebujete pomoci výběrem správných klíčových slov nebo nastavením PPC reklamy obecně, neváhejte se na nás obrátit. Můžete nám zavolat nebo napsat prostřednictvím formuláře. Těšíme se na Vás!